ברוך שפטרנו: נתניהו החליט לבטל את המנדט למשקיפי TIPH

איתי גדסי 1 Comment on ברוך שפטרנו: נתניהו החליט לבטל את המנדט למשקיפי TIPH

בעקבות החלטתו של ראש הממשלה, המערכת הפוליטית סוערת. אם תרצו: "זה הזמן להראות ריבונות בעוד מקומות ולפנות את חאן אל-אחמר". אלקין: "פחות התערבות זרה פחות הסתה". ח"כ איילת ורבין: "ראש השב"כ התנגד להחלטה אבל הקמפיינר נתניהו קיבל את ההחלטה". בן גביר: "אם היו בחירות כל יומיים היה לנו ראש ממשלה ימני"

חברון צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) כי החליט לא להאריך את המנדט של כוח המשקיפים TIPH. ראש הממשלה הסביר את ההחלטה כי "לא נאפשר המשך נוכחות של כוח בינ"ל הפועל נגדנו".

משקיפי TIPH הגיעו לישראל עקב הסכמי חברון עם הרשות הפלסטינית שאת חלקו השני בהסכם, יישם נתניהו כראש ממשלה בכהונתו הראשונה, לאחר חתימת הסכם חברון, שלחו מספר מדינות אירופאיות וטורקיה משקיפים שתפקידם להעביר לישראל ולרשות הפלסטינית, מקרים של הפרות ההסכם. עם הזמן ישראל הבינה כי כוח המשקיפים פועל בעיקר כנגדה. באחד המקרים המשקיפים הכו חייל צה"ל ואף ניקבו צמיגים של מתיישב.

המערכת הפוליטית בישראל סוערת לאחר ההודעה שנראתה כי תוכננה לקראת הבחירות. השר לבטחון הפנים ארדן הגיב הל ההחלטה: "אני מברך את ראש הממשלה על החלטתו להפסיק את פעילותו של כוח Tiph שמפריע לחיילי צה"ל ולמשטרה, מייצר חיכוכים עם המתיישבים, משתף פעולה עם ארגונים קיצוניים ומקדם דה-לגיטימציה לישראל"

מועצת יש"ע הגיבה גם היא להחלטת נתניהו:  אנו שמחים לראות שהמאמצים הרבים שהשקענו בנושא, יחד עם שדולת ארץ ישראל בכנסת, תנועת 'ישראל שלי' ואנשי היישוב היהודי בחברון, נשאו פרי.

עוד הוסיפו: כח TIPH פעל ללא לאות נגד התושבים הישראלים בחברון ואף פגע פיזית בהם וברכושם. פעילי ארגון הפריעו לחיילי צה"ל וכוחות הביטחון בפעילותם בחברון. זו בשורה חשובה למדינת ישראל שהארגון הזה, שפעל נגד מדינת ישראל שנים רבות – לא יהיה יותר חלק מהנוף באזור.

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג ברך על הודעת ראש הממשלה שלא להאריך את המנדט לארגון TIPH: "מדובר בצעד מבורך אשר מסיר את העננה מעל הריבונות הישראלית. תופעה בה סוכניות ממשלתיות זרות פועלות להחלשת מדינת ישראל מבפנים, חייבת להיפסק. אנו מקווים כי ראש הממשלה ינצל את המומנטום הריבוני הזה גם למהלכים דחופים נוספים. אנו קוראים לראש הממשלה לפנות כעת את חאן אל אחמר."

השר זאב אלקין ברך על החלטת ראש הממשלה: "אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה הנכונה להפסיק את פעילות המשקיפים הזרים בחברון. אנחנו לא צריכים בעיר אבותינו פקחים זרים. חברון היא עיר האבות והיא שייכת לעם ישראל ולמדינת ישראל. פחות התערבות זרה יגרום גם לפחות הסתה ולפחות פעילות עויינת מצד הפלסטינים"

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אלעד פס שאנשי TIPH ניקבו את צמיגיו, תקף את נתניהו על מדיניותו שקשורה לבחירות, "טוב שיש בחירות, משום שאחרת נתניהו היה ממשיך לישון בשקט. אי חידוש המנדט למשקיפי TIPH הוא צעד מתבקש וראוי אך יש להצטער שהוא נעשה רק כרגע וזאת עבור צרכי בחירות. נקווה שלקראת התקרבות מועד הבחירות יזכור ראש הממשלה גם לפנות את חאן אל אחמר, להכות בחמאס, ולטפל בטרור החקלאי. לו היו בחירות כל יומיים מדינת ישראל הייתה מקבלת ראש ממשלה ימני".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, חברת ועדת החוץ והביטחון, מסרה בתגובה להחלטת רה״מ נתניהו: "מדובר במהלך שראש הממשלה היה נמנע ממנו, אלמלא קמפיין הבחירות. הודעה חד צדדית על ביטול הסכם המשקיפים האזרחיים בחברון, משמעותו הפרה של הבנות שהיו עוד טרם הסכם אוסלו, ואשר מוסדו בו מאוחר יותר – זאת אחרי שרה"מ בעצמו, כמו גם ראש השב״כ, השיבו לאחרונה לשאלתי כי אין לבטלו מטעמים ביטחוניים.

עוד הוסיפה: אם יש בעיה עם המשקיפים של TIPH, שר הביטחון נתניהו, ולא הקמפיינר נתניהו, אמור להתיישב ולבחון פתרונות אפשריים, וכיצד מונעים חיכוך בעייתי – ככל שזה קיים בכלל, מול צה״ל. אבל ד"ר בנימין ומיסטר נתניהו, בעזרתו של השר ארדן שבעצמו נמצא בפריימריז, פועלים בפיצול אישיות מוחלט כשמדובר בקמפיין לריצוי הבייס הימני, בהתעלמות מהאינטרס הישראלי בכללותו.



1 תגובות

מיין תגובות